روشهای ماکت سازی:
امروزه برای ساخت ماکت های معماری و دیگر ماکت ها از متریال و روش های بسیار زیاد و متنوعی استفاده می شود که به برخی از آنها اشاره می کنیم
برای خواندن و دانلود مقاله به ادامه مطلب مراجعه کنید.
بــه وبســـايتـــــ ** معماری دانلود** خــــوش آمديـــد
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
تالار عروسی | 2 | 2347 | saeidkamali |
روش اجرای ساختمان های بتن مسلح با قالب ماندگار پلیمری | 0 | 746 | 9291126611 |
انواع مدل لباس کوتاه دخترانه بهار۹۱ | 4 | 3860 | samirak |
سری جدید پ نه پ های تصویری باحاله! | 5 | 2779 | haniye |
عکسهای جالب از پشت صحنه فیلم کنسرت روی آب | 3 | 2245 | hhh |
عکسهای باران کوثری در جشنواره فیلم فجر | 0 | 899 | kami19 |
عكس هاي جذاب و زيبا از مهراوه شریفی نیا | 0 | 1003 | kami19 |
روشهای ماکت سازی:
امروزه برای ساخت ماکت های معماری و دیگر ماکت ها از متریال و روش های بسیار زیاد و متنوعی استفاده می شود که به برخی از آنها اشاره می کنیم
برای خواندن و دانلود مقاله به ادامه مطلب مراجعه کنید.
در آشپزخانه های قدیم که مانند امروز دارای کابینت های ثابت و جاسازی شده و محل مشخصی برای اجاق گاز، یخچال و دیگر وسایل آشپزخانه نبودند ، نورپردازی اغلب به وسیله یک چراغ آویز سقفی که در مرکز سقف آشپزخانه نصب می شد انجام می گرفت.
برای خواندن باقی مقاله به ادامه مطلب مراجعه کنید.
مجموعهٔ پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ضلع جنوبی چهارراه حکیم نظامی و در محل سابق کارخانهٔ چرمسازی خسروی قرار گرفتهاست
مساحت این مجموعه ۳۶٬۰۰۰ متر مربع شامل ۸ ساختمان سهطبقه و یکطبقه میباشد. مرمت مجموعهٔ پردیس از سال ۱۳۷۶ خورشیدی شروع شده و در همین راستا ساختمانهای فرسوده به آمفیتئاتر، ساختمان اداری، سالن ورزشی، سلف سرویس و کتابخانه تغییرکاربری دادهاند؛ همچنین توربینها و ژنراتورهایی که در بخش تأسیسات کارخانهٔ چرمسازی باقی ماندهاند، مرمت و بازسازی شده و بهعنوان موزهٔ صنعتی مورداستفاده قرار خواهند گرفت.
خیلی از دوستان تویه قسمت نظرات درخواست نقشه های معماری از دانشکده های معماری معروف ایرانی رو کرده بودن که به خواسته شما عزیزان برای اینبار نقشه های کامل دانشکده هنرهای اسلامی تبریز ( دانشکده هنرهای زیبای تبریز ) رو اماده کردم تا شما عزیزان استفاده کنید.
آب و معماری
در همه دوران تاریخی معماران ما آب را در مجموعه های خود وارد می کردند و گنجینه ای از خصوصیات فیزیکی ، مذهبی و اسطوره ای را به خدمت می گرفتند تا معماری آنان از غنای بیشتری برخوردار باشد .
چنان که می دانیم نزد ایرانیان از روز گاران بسیار کهن آب مانند آتش مقدس بوده به گواهی اوستا و همه نامه های دینی پهلوی و بسیاری از نویسندگان یونان و روم و خود همین هردوت ایرانیان آب و آتش را بزرگ می پنداشتند و می ستودند و آلودن آنها ازگناهان بزرگ به شمار می رفت آب خواه شیرین و خواه شور چه رود و چه دریا در خور ستایش و نیایش است .
برای دریافت مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید.
پروژه : فاز دوم برج میلاد ( مجموعه اداری ،اقامتی ، تفریحی و هتل )
طراحی : ContemporARchitectURban Designer’s Group
موقعیت : تهران – ایران
اعضای گروه طراحی : علی گرمارودی – امین منصفی – فرهاد خندان – صمد شهیدی – عسل رسولی
متراژ : ۳۰۰٫۰۰۰ هزار متر مربع
مسابقه بین المللی طراحی فاز دوم برج میلاد شامل هتل و ساختمان اداری و تجاری در ایران برگزار شد. گروه معماری زاها حدید، رتبه نخست این مسابقه را کسب کرد و گروه طراحی ContemporArchitectUrban با مدیریت علی اندجی گرمارودی توانست رتبه چهارم این مسابقه را کسب کند.
برای دیدن اطلاعات کامل تر ، نقشه و عکس های دیگر این مجموعه به ادامه مطلب مراجعه کنید.
طراحی رستوران ظاهر ساختمان (Exterior)
قسمت آشکار و قسمت پنهان
درطراحی موفق یک رستوران ,تا حد زیادی به چگونگی مشاهده (احساس) مشتری, بستگی دارد در محیطهای شلوغ و پرازدحامسردر(Facade):رستوران باید
به گونه ای باشد که کاملاً مشخص و مجزا به نظرآید و جلب توجه کند. این
مساله به ویژه در مورد رستورانهای حاشیه جاده ها بسیار حایز اهمیت است و
باید به گونه ای طراحی شود که اتومبیلی که با سرعت از آن محل عبور میکند
تابلوی رستوران (Signage) و سردرآن را مشاهده نمایدو تابلو رستوران یکی از
اجزای بسیار پراهمیت درطراحی خارجی رستوران است و عامل مشخص کننده ای در
نمای خارجی رستوران
به شمار می رود زیرا موجب جلب توجه مشتری شده, در ذهن آنها به عنوان نشانه
رستوران باقی می ماند. امروزه طراحان گرافیک, با بهره گیری از رنگ, فرم
خاص و نورپردازی, تابلوهایی بسیار تاثیرگذار که پیام آن نیز روشن, واضح و
در عین حال بسیار جذاب است, خلق می کنند.
سبک حروف روی تابلو نیز باید منعکس کننده نوع رستوران باشد و به مردم نشانه هایی را که بدانند در داخل رستوران با چه روبرو می شوند, ارائه نماید. گذشته از شکل تابلو, خوانا بودن حروف روی آن نیز, امری ضروریست. تابلو ضمن اینکه از اجزای تکمیل کننده طراحی ساختمان است, در عین حال عاملی مستقل است که باید با طراحی معماری هماهنگ باشد. بنابراین وجود تابلویی که خواندنش آسان باشد و نیز جلب توجه نماید ضروری می باشد.
برای خواندن مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید.
طرح معماری ۲ : طراحی هنرستان هنرهای تجسمی طراح : طلیعه توحیدی ایده های طراحی : ایده اصلی این طرح که یک هنرستان هنر و معماری
است این بوده است که حیاط ها درلابه لای حجم ها نفوذ کرده و سعی شده است
که حجم درتمامی فضاهای سایت مورد نظر که در خیابان کوه سنگی مشهد واقع شده
است تقسیم شود واین گونه نباشد که صرفا حجم در یک طرف زمین واقع شده و حیاط
هم در سویی دیگروبین این دومقوله هیچ گونه گفت وگویی صورت نگیرد…وهمچنین
ایده پخش شدن حیاط ها در کل پروژه به دلیل بهره گیری هرفضا از حیاط مستقلی
برای خود بوده و چرخش حجم نسبت به زمین نیز تنها به دلیل بهره گیری هرچه
بیشتر از نورطبیعی بوده است . برای دیدن و دانلود نقشه ها و عکس های کامل این مجموعه به ادامه مطلب مراجعه کنید.
بسیاری از دوستان در بخش نظرات درخواست نقشه و طرح های هتل رو کرده بودن که به علت برخی از محدودیت ها از ارائه طرح های اتوکدی به صورت کلی خودداری میکنیم. ولی برای اینبار طرح سه بعدی و پلان های کامل یک هتل بسیار زیبا رو آماده کردم تا ازش استفاده کنید. برای دیدن و دانلود مجموعه کامل عکس ها و پلان ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.
تعداد صفحات : 17