loading...
**معماری دانلود**
**معماری دانلود**
آدرس سایت تغییر کرد
منتظر مطالب خوب و بروز باشید

www.memarydownload.in


پی کو باکس
باکس 24

پونیشا :: نیروی کار مجازی
  ( سفارش تبلیغات ) تماس با مدیریت:kambizmessikami@yahoo.com


باکس 24
پی کو باکس
۩۞۩memarydownload۩۞۩
باکس 24

بــه وبســـايتـــــ ** معماری دانلود** خــــوش آمديـــد


 
45269354874742329263.gif
 

  

http://axgig.com/images/95946684454363311457.gif




آدرس سایت تغییر کرد
منتظر مطالب خوب و بروز باشید

www.memarydownload.in


آخرین ارسال های انجمن
kambiz بازدید : 8005 پنجشنبه 02 شهریور 1391 نظرات (23)

روشهای ماکت سازی:
امروزه برای ساخت ماکت های معماری و دیگر ماکت ها از متریال و روش های بسیار زیاد و متنوعی استفاده می شود که به برخی از آنها اشاره می کنیم

برای خواندن و دانلود مقاله به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 5674 پنجشنبه 02 شهریور 1391 نظرات (2)

در آشپزخانه های قدیم که مانند امروز دارای کابینت های ثابت و جاسازی شده و محل مشخصی برای اجاق گاز، یخچال و دیگر وسایل آشپزخانه نبودند ، نورپردازی اغلب به وسیله یک چراغ آویز سقفی که در مرکز سقف آشپزخانه نصب می شد انجام می گرفت.

برای خواندن باقی مقاله به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 4707 پنجشنبه 02 شهریور 1391 نظرات (0)

مجموعه ای که برای اینبار در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است شامل ۲۵ عکس فوق العاده زیبا از محوطه سازی استخر و آبنما ساختمان های بزرگ و ویلایی میباشد.

برای دریافت سایر عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 3696 پنجشنبه 02 شهریور 1391 نظرات (0)

مجموعهٔ پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ضلع جنوبی چهارراه حکیم نظامی و در محل سابق کارخانهٔ چرم‌سازی خسروی قرار گرفته‌است

پلان دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز

مساحت این مجموعه ۳۶٬۰۰۰ متر مربع شامل ۸ ساختمان سه‌طبقه و یک‌طبقه می‌باشد. مرمت مجموعهٔ پردیس از سال ۱۳۷۶ خورشیدی شروع شده و در همین راستا ساختمان‌های فرسوده به آمفی‌تئاتر، ساختمان اداری، سالن ورزشی، سلف سرویس و کتابخانه تغییرکاربری داده‌اند؛ همچنین توربین‌ها و ژنراتورهایی که در بخش تأسیسات کارخانهٔ چرم‌سازی باقی مانده‌اند، مرمت و بازسازی شده و به‌عنوان موزهٔ صنعتی مورداستفاده قرار خواهند گرفت.

خیلی از دوستان تویه قسمت نظرات درخواست نقشه های معماری از دانشکده های معماری معروف ایرانی رو کرده بودن که به خواسته شما عزیزان برای اینبار نقشه های کامل دانشکده هنرهای اسلامی تبریز ( دانشکده هنرهای زیبای تبریز ) رو اماده کردم تا شما عزیزان استفاده کنید.

kambiz بازدید : 4358 پنجشنبه 02 شهریور 1391 نظرات (0)

آب و معماری
در همه دوران تاریخی معماران ما آب را در مجموعه های خود وارد می کردند و گنجینه ای از خصوصیات فیزیکی ، مذهبی و اسطوره ای را به خدمت می گرفتند تا معماری آنان از غنای بیشتری برخوردار باشد .

آب در معماری - رابطه آب در معماری - Water in Architecture

آب در معماری – رابطه آب در معماری – Water in Architecture

 

چنان که می دانیم نزد ایرانیان از روز گاران بسیار کهن آب مانند آتش مقدس بوده به گواهی اوستا و همه نامه های دینی پهلوی و بسیاری از نویسندگان یونان و روم  و خود همین هردوت ایرانیان آب و آتش را بزرگ می پنداشتند و می ستودند و آلودن  آنها ازگناهان بزرگ به شمار می رفت آب خواه شیرین و خواه شور چه رود و چه دریا در خور ستایش و نیایش است .

برای دریافت مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 5599 جمعه 15 اردیبهشت 1391 نظرات (3)

پروژه : فاز دوم برج میلاد ( مجموعه اداری ،اقامتی ، تفریحی و هتل )

طراحی : ContemporARchitectURban Designer’s Group

موقعیت : تهران – ایران

اعضای گروه طراحی : علی گرمارودی – امین منصفی – فرهاد خندان – صمد شهیدی – عسل رسولی

متراژ : ۳۰۰٫۰۰۰ هزار متر مربع

 

فاز دوم برج میلاد Milad Complex Proposal

مسابقه بین المللی طراحی فاز دوم برج میلاد شامل هتل و ساختمان اداری و تجاری در ایران برگزار شد. گروه معماری زاها حدید، رتبه نخست این مسابقه را کسب کرد و گروه طراحی ContemporArchitectUrban با مدیریت علی اندجی گرمارودی توانست رتبه چهارم این مسابقه را کسب کند.

برای دیدن اطلاعات کامل تر ، نقشه و عکس های دیگر این مجموعه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 5209 جمعه 15 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

طراحی رستوران ظاهر ساختمان (Exterior)

قسمت آشکار و قسمت پنهان
درطراحی موفق یک
رستوران ,تا حد زیادی به چگونگی مشاهده (احساس) مشتری, بستگی دارد در محیطهای شلوغ و پرازدحامسردر(Facade):رستوران باید به گونه ای باشد که کاملاً مشخص و مجزا به نظرآید و جلب توجه کند. این مساله به ویژه در مورد رستورانهای حاشیه جاده ها بسیار حایز اهمیت است و باید به گونه ای طراحی شود که اتومبیلی که با سرعت از آن محل عبور میکند تابلوی رستوران (Signage) و سردرآن را مشاهده نمایدو تابلو رستوران یکی از اجزای بسیار پراهمیت درطراحی خارجی رستوران است و عامل مشخص کننده ای در نمای خارجی رستوران به شمار می رود زیرا موجب جلب توجه مشتری شده, در ذهن آنها به عنوان نشانه رستوران باقی می ماند. امروزه طراحان گرافیک, با بهره گیری از رنگ, فرم خاص و نورپردازی, تابلوهایی بسیار تاثیرگذار که پیام آن نیز روشن, واضح و در عین حال بسیار جذاب است, خلق می کنند.

رستوران

سبک حروف روی تابلو نیز باید منعکس کننده نوع رستوران باشد و به مردم نشانه هایی را که بدانند در داخل رستوران با چه روبرو می شوند, ارائه نماید. گذشته از شکل تابلو, خوانا بودن حروف روی آن نیز, امری ضروریست. تابلو ضمن اینکه از اجزای تکمیل کننده طراحی ساختمان است, در عین حال عاملی مستقل است که باید با طراحی معماری هماهنگ باشد. بنابراین وجود تابلویی که خواندنش آسان باشد و نیز جلب توجه نماید ضروری می باشد.

برای خواندن مطلب به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 11361 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (4)

طرح معماری ۲ : طراحی هنرستان هنرهای تجسمی

طراح : طلیعه توحیدی

هنرستان هنر و معماری

ایده های طراحی : ایده اصلی این طرح که یک هنرستان هنر و معماری است این بوده است که حیاط ها درلابه لای حجم ها نفوذ کرده و سعی شده است که حجم درتمامی فضاهای سایت مورد نظر که در خیابان کوه سنگی مشهد واقع شده است تقسیم شود واین گونه نباشد که صرفا حجم در یک طرف زمین واقع شده و حیاط هم در سویی دیگروبین این دومقوله هیچ گونه گفت وگویی صورت نگیرد…وهمچنین ایده پخش شدن حیاط ها در کل پروژه به دلیل بهره گیری هرفضا از حیاط مستقلی برای خود بوده و چرخش حجم نسبت به زمین نیز تنها به دلیل بهره گیری هرچه بیشتر از نورطبیعی بوده است .

برای دیدن و دانلود نقشه ها و عکس های کامل این مجموعه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 10029 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (2)

بسیاری از دوستان در بخش نظرات درخواست نقشه و طرح های هتل رو کرده بودن که به علت برخی از محدودیت ها از ارائه طرح های اتوکدی به صورت کلی خودداری میکنیم.

ولی برای اینبار طرح سه بعدی و پلان های کامل یک هتل بسیار زیبا رو آماده کردم تا ازش استفاده کنید.

هتل - Hotel

برای دیدن و دانلود مجموعه کامل عکس ها و پلان ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 3109 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (0)

یکی از راههای مفهوم رساندن و زیباتر کردن شیت های نقشه و پلان های معماری استفاده از بلوک های اماده مبلمان می باشد.

با مبلمان کردن کامل پلان ها به آسانی بسیاری از معایب طرح به چشم خواهد آمد به همین دلیل می توان قسمت های مشکل دار را تصحیح کرد.

بلوک اتوکدی درخت – Tree Autocad Block

برای این بار مجموعه ای کامل از بلوک های آماده درخت و گیاهان رو واسه شما عزیزان استفاده کردم تا در طرح های خود ازش نهایت استفاده را ببرید.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 3458 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (2)

از جمله علوم و هنرهایی که می توان به نقش نور در آن اشاره داشت ،هنر معماری است که بحث مفصلی را در زمینه روند بهره گیری از نور طبیعی به خود اختصاص می دهد.درهنر معماری نور یکی از اجزایی است که کنار عناصر و مفاهیم دیگر از قبیل ساختار ،نظم فضایی، مصالح، رنگ و … مطرح می شود و در طراحی به عنوان یک عنصر مجزا باید نقش خود را ایفا کند.

Light In Architecture - نور در معماری

یکی از مهمترین مشخصه های نور طبیعی، توالی و دگرگونی آن در طول روز است که باعث حرکت و تغییر حالت در ساعات مختلف می شود. در تاریخ نقاشی توجه به نور در دوره امپرسیونیست ها دیده می شود. هنگامی که نقاشان آتلیه های خود را ترک می کردند و در زیر نور خورشید با نور طبیعی مشغول نقاشی شدند. از مشخصات این سبک توجه به رنگ و نور در ساعات مختلف روز و انعکاس رنگ های اشیاء مختلف در یکدیگر و تأثیر رنگ های پیرامونی و به کار بردن رنگ های خاص و ناب می شد.

kambiz بازدید : 2154 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (1)

SketchUp Pro نام نرم افزاری قدرتمند در زمینه طراحی های سه بعدی برای ایجاد طرح های سه بعدی چند حالته ساختمانی می باشد. این نرم افزار قدرتمند که محصولی از غول دنیای اینترنت و یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده نرم افزار یعنی کمپانی Google می باشد به کاربران قابلیت های بسیار زیادی را در زمینه ایجاد محیط های مجازی سه بعدی ساختمانی می دهد.

نرم افزار اسکیچ آپ - Google SketchUp 8

در این نرم افزار کاربران می توانند اقدام به ساخت و طراحی ، ایجاد تغییرات و ویرایش مدل های سه بعدی نمایند. همچنین از ویژگی های دیگر این نرم افزار می توان به توانایی های نظیر ایجاد طراحی های ۲ بعدی ، ساخت مدل های هوشمند با قابلیت ایجاد نماها و زاویه های مختلف و … اشاره نمود.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 4045 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (0)

ویلا

مشخصات طرح :

طراح : مسعود دلپسند

سال طـــــراحی : ۱۳۹۰

مـــــــــــــــــکان : شیراز-قصرالدشت

مســــــــــــاحت : ۱۶۰

نــــوع کاربـــــری : مسکونی ، ویلایی

ایده های طراحی : سادگی-طبیعت-فرم-زیبایی….شاید بهتر بشه گفت برای همراهی باطبیعت اطراف ساختمان استفاده از فرم های ساده و مصالح طبیعی بهترین حالت را برای دلخواه بودن یک طرح بوجود می آورد ، سنگ-چوب-شیشه…..از ریشه طبیعت. همانطور که دایره نقطه زندگی ومربع جسم ، که مربع خود از چهار عنصر است

برای دیدن عکس های کامل این مجموعه فوق العاده زیبا به ادامه مطلب کلیک کنید.

kambiz بازدید : 5647 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (1)

در شیت بندی نکات متعددی مؤثر خواهند بود . لیکن اولین تأثیر مربوط به ذوق و سلیقه خود شخص بوده و سپس مواردی که در دروس مبانی و مقدمات طراحی آموخته ، خواهد توانست به او در بیان درست طرح و ایده و کانسپت طراحی شده کمک کند.

شیت بندی

به همین دلیل مجموعه کاملی از نکاتی که در یک شیت بندی خوب باید مورد توجه قرار گیرد را برای شما عزیزان آماده کرده ایم تا نهایت استفاده را ببرید.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 3430 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (1)

مجتمع مسکونی دانا در قطعه شماره NVC-4 کیش ، در زمینی در مساحت ۱۱۶۰۰ متر مربع و زیر بنا معادل ۷۵۰۰۰ متر مربع در چهار بلوک احداث گردیده است.

برج های چهار قلوی مسکونی جزیره کیش - عکس معماری

محوطه سازی همراه با آب نما و ورودی وسیع سرپوشیده، سبک برای افراد پیاده رو از خیابان نخلستان (جنوب) را تشکیل می دهد. چهار بلوک مسکونی (A – B – C – D) ترکیب شده در هم مجموعا ۵۶۶ واحد مسکونی با زیر بناهای متغییر را فراهم ساخته است. این مجموعه دارای ۵۸۲ پارکینگ، مهد کودک، سوپر مارکت، کافه تریا، بوتیک، استخر، رستوران، سالن ورزشی و خشکشویی مرکزی می باشد.

برای دریافت اطلاعات کامل بر روی ادامه مطلب کلیک کنید. ( حتما دانلود کنید )

kambiz بازدید : 2196 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (2)

خیلی از دوستان در بخش نظرات سایت درخواست فایل های سه بعدی رو داده بودن که برای اینبار یک  سه بعدی یک ساختمان ۱۴ طبقه آپارتمانی رو آماده کردم تا شما عزیزان ازش استفاده بکنید.

 

سه بعدی آپارتمان مسکونی

از خوبی های این فایل وجود فایل به صورت اتوکدی و تری دی مکس هستش تا کار شما عزیزان راحت تر بشه .

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 2318 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (0)
kambiz بازدید : 3242 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (0)

سلام به تمامی کاربران و بازدید کنندگان گرامی سایت نقش نگار.

پستی که در پیش روی شماست در ارتباط با معماری کاروانسراهای ایرانی می باشد .این مقاله در فرمت PDF به صورت رایگان در اختیار شما کاربران عزیز سایت نقش نگار قرار گرفته است.

چکیده مقاله:

کاروانسراها، مهمان خانه های بین راهی کشور ایران در طی قرون متمادی گذشته بوده و سابقه آن به دوره هخامنشی یعنی بیش از دو هزار و پانصد سال قبل می رسد. در مسیر راه های مهم بین شهری، کاروانسرا ها به فاصله مسافتی که کاروان در یک روز می توانسته طی کند، ساخته می شده است.
به دلیل خشکی نسبی آب و هوا در بخش عمده ای از کشور ایران و دور بودن شهر ها و آبادی ها از یکدیگر، وجود نقاطی جهت استراحت و تهیه آذوقه در بین راه، امری حیاتی و ضروری بوده و بدون وجود این ایستگاه ها، طی طریق و ارتباط بین مناطق مختلف کشور غیر ممکن بوده است.

olwaimnms2nlezvc8y7d دانلود مقاله در مورد کاروانسرا های ایرانی PDF

موضوع مقاله: کاروانسرا

فرمت : PDF

تعداد صفحات: ۱۸

kambiz بازدید : 1434 چهارشنبه 02 فروردین 1391 نظرات (0)
kambiz بازدید : 3125 سه شنبه 01 فروردین 1391 نظرات (0)

از زمانی که طرحی در ذهن یک معمار شکل میگرفت همیشه دغدغه تجسم اثر وجود داشته است با ظهور کامپیوتر و وسایل الکترونیکی در عرصه معماری کم کم دستیابی به این مهم شکلی واقعی تر به خود گرفت .
اکنون در دوره ای به سر می بریم که از نظر امکانات ترسیمی در شرایطی بسیار عالی هستیم و بسیار خرسندیم که آموزش فارسی یکی از قویترین ابزارهای سه بعدی سازی یعنی تری دی مکس را از سایت
نقش نگار شاهد خواهید بود .
تا کنون فایل های آموزشی زیادی از منابع مختلف منتشر گردیده که همگی آنها یا به زبان های دیگر بودند یا اگر آموزش فارسی وجود داشت در حد چند آبجکت و دستور بود ، ولی این آموزش تنها آموزشی است که تمامی جزئیات مکس را به راحتی و با زبانی شیوا ارائه می دهد .
فایلی که امروز مهیای دانلود برای تمامی کاربران محترم نقش نگار می باشد کاملترین فیلم آموزش نرم افزار ۳D Max به زبان فارسی می باشد که به همت استاد گرامی جناب آقای دباغ تهیه شده است که در گذشته آموزش V ray را از ایشان در سایت داشتیم
لازم به ذکر است این آموزش کاملا
رایگان بوده و به خواست این استاد عزیز صلواتی می باشد .

kambiz بازدید : 2490 یکشنبه 28 اسفند 1390 نظرات (0)
kambiz بازدید : 3185 یکشنبه 28 اسفند 1390 نظرات (1)

موزه گوگنهایم بیلبائو (به انگلیسی: Guggenheim Museum Bilbao) از معروف ترین موزه‌های جهان و در اسپانیا می‌باشد. این بنا در شهر بیلبائو واقع است.


این موزه در ۱۹۹۷ تکمیل شد و معمار آن فرانک گهری بوده است.این موزه متعلق به  بنیاد سلیمان ر. گوگنهایم است.

 

برای دیدن سایر عکس ها بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

kambiz بازدید : 2615 شنبه 27 اسفند 1390 نظرات (0)
kambiz بازدید : 2636 شنبه 27 اسفند 1390 نظرات (0)

معماری به نام chris precht نقشه کتابخانه ملی اتریش را که در شهر وین قرار دارد طراحی کرده است. این کتابخانه در حاشیه یک پارک قرار دارد، این پروژه به شکل یک مارپیچ است و سالن نمایشگاه آن در زیرزمین واقع شده است.

kambiz بازدید : 6536 شنبه 27 اسفند 1390 نظرات (2)

ایده جدیدی برای کابردی شدن هر چه بیشتر موزه ها

شهرداری بیشتر نقاط جهان هر کدام به نوعی مشغول طراحی اماکن و فضاهایی هستند که با داشتن یک فضای کاملا معمارانه مردم را نیز در آن به هنر در زندگی خود دلگرم کنند.

از جمله این موارد طراحی موزه ای در شهر تایپه تایوان بود که در داخل بزرگترین پارک این شهر انجام گرفت تا با استفاده از فضای زیبای پارک یک چشم انداز بسیار زیبا را برای بازدیدکننده گان از موزه این شهر ایجاد نماید.

هنر به عنوان اصلی ترین استراتژی این پروژه و همچنین گردش در فضای موجود در آن برای داشتن یک تجربه پویا نقش مهمی در شکل دادن به ایده اصلی موزه داده است.

kambiz بازدید : 2881 شنبه 27 اسفند 1390 نظرات (0)

معماری موزه ها

گالری ها
گالری ها که برای نمایش آثار هنری و اشیاء فرهنگی و علمی مورد استفاده قرار می گیرند باید دارای شرایط زیر باشند:
- از نظر حفاظت در مقابل خرابی، دزدی، آتش سوزی، رطوبت، خشکی بیش از حد، نور شدید آفتاب و گرد و غبار مطمئن باشند.
- در شرایط عادی، زاویه ی دید انسان (۵۴ یا ۲۴ درجه به بالای سطح تراز چشم) در مورد تصویری که در فاصله ی ۱۰ متری قرار داشته و سطح آن کاملا روشن است موقعی حاصل می شود که ارتفاع تصویر آویخته شده ۴۹۰۰ میلیمتر در بالای سطح دید و ۷۰۰ میلیمتر به پایین سطح ادامه داشته باشد. تنها در مورد تصاویر بزرگ چشم انسان مجبور است از پایین تصویر تا به بالای زاویه ی دید حرکت کند. بهترین موقعیت برای نصب تصاویر کوچک (نقطه تاکید: سطح افق در تصویر) عبارت از محلی هم تراز با دید تماشاگر است.
-اشیاء مورد نمایش باید طوری قرار داده شوند که بدون زحمت در معرض دید مردم قرار بگیرند.

برای دیدن مطلب به صورت کامل و همچنین دانلود آن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 3207 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)

طراحی هتل خود دردسرهای خاص خودش را دارد حالا چه برسد به اینکه هتل از نوع ستاره دار و با استانداردهای جهانی باشد.

هتل هیلتون شهر بانکوک اندونزی در سال ۲۰۰۷ طراحی و در زمینی که به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع کلنگ اجرای آن زده شد که در سال ۲۰۱۱ به اتمام رسید.

این هتل از نوع ۵ ستاره و با داشتن ۱۸۶ سویت فوق امکانات و با۲ فضای تفریحی و اقامتی مکمل یکی از زیباترین هتل های شرق آسیا می باشد. 

 

مفهوم زیباشناسی شهری با استفاده از توپوگرافی شهر بانکوک ، رشته کوههای آتشفشانی آن و فرهنگ و آداب رسوم منطقه طراحی گردیده و سعی شده نهایت کاربردهای معماری بومی و همچنین اصول طراحی شهری بانکوک در آن گنجانده شود.

برای دانلود عکس ها و پلان های مجموعه هتل هیلتون به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 3866 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (1)

مجله هنر و معماری یا Art & architecture  قدیمی ترین مجله معماری ایران به حساب میاد که تا قبل از انقلاب سال ۵۷ چاپ و عرضه می شد و  منبع بسیار کاملی از مطالب به روز معماری در آن زمان بود.

مجله هنر و معماری قبل از انقلاب

متاسفانه بعد از انقلاب این مجله دیگر به چاپ نرسید و تا ۲ دهه بعد از آن نیز نبود یک مجله معماری مفید به زبان فارسی در دکه های روزنامه فروشی ایران به چشم می خورد.

برای امروز یکی از نسخه های این مجله رو برای شما عزیزان آماده کردم تا تفاوت سبک و نوشته های معماری رو بعد از سه دهه احساس کنید.

به همه دوستداران معماری توضیه می کنم حتما این مجله رو دانلود کنن. ( برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید)

kambiz بازدید : 5584 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)

مرجان شهر یکی از بهترین طرح های شرکت Gomma ( بزگترین شرکت شهرک سازی ایتالیا ) است که در مسابقات ITA از میان ۳۰۰ طرح ورودی برنده بهترین طراحی برای استفاده از حداکثر استفاده از انرژی های طبیعی و همچنین طراحی خاص شده است.

مرجان شهر ، محله ای برای زندگی سبز

 

خصوصیات ایده آل برای طراحی شهری:

طراحی های شهری باید پاسخگوی فعالیت های انسانی ، ارزشی ، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و … از یک طرح و شرایط خاص جغرافیای (آب و هوا ، نور خورشید ، اقلیم و شرایط جوی و … ) باشدو طرح باید بگونه ای باشد که تعامل بیشتری در بین افراد و محیط زیستی موجود باشد.

معماری و برنامه ریزی شهری می تواند تنها راه پایدار ارزش های مختلف شهری در جوامع شهری و خروج از چالش های شهری کنونی جامعه است.

برای دیدن سایر مشخصات این مجموعه زیبا و دریافت نقشه ها و عکس ها بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

kambiz بازدید : 3105 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)

طرح ۵ یکی از مهترین و سخت ترین درس های دوره کارشناسی معماری هستش که مانند طراحی فنی تاثیر فراوانی رو در طراحی و بازار کار معماران دارد.

طرح شهرک مسکونی

پروژه های این درس مجتمع و شهرک های های مسکونی هستش که در نوع خود واقعا سنگین هستند.

به همین خاطر هم امروز یک نمونه فایل شهرک مسکونی به صورت سه بعدی ( تری دی مکس ) رو برای شما عزیزان آماده کردم تا از آن نهایت استفاده را ببرید.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 1654 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)

امروزه دکوراسیون و طراحی داخلی در ایران توجه عده زیادی را به خود جلب کرده است و حتی بازار کار بسیار مفیدی را نیز برای معماران فراهم آورده است.

به همین دلیلبرای اینبار مجموعه ای بسیار زیبا از ۱۵ طرح دکوارسیون داخلی آپارتمانی بسیار زیبا را آماده کرده ایم تا شما عزیزان از آن نهایت بهره را ببرید.

برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 3406 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (2)

دتایل های ساختمانی همیشه یکی از پر دردسر ترین قسمت های کار یک مهندس هستش ، البته چون اکثر طرح های ایرانی کپی هم هستند نیازی به طراحی دتایل های آنچنانی نیست و همه از دتایل های موجود در بازار استفاده می کنند.

خیلی ها فقط به دتایل های سازمان برنامه و بودجه اکتفا می کنن و فقط واسه کارهاشون از این سری دتایل های استفاده می کنن که باید بهشون بگم متاسفانه این دتایل های بعضیاشون واقعا قدیمی شدن و زیاد بدرد بخور نیستن هر چند بعضیا به نوع دتایلش کاری ندارن و فقط تایتل دتایل واسشون مهمه که یه جوری تویه طرح جاش کنن.

خیلی از دوستان هم از دستم اساسی شاکی بودن که چرا دتایل کم می زارم تویه سایت
برای این بار یک مجموعه کامل دتایل های پروفیل درب و پنجره رو آماده کردم که می تونید از ادامه مطلب اون رو دانلود کنید

kambiz بازدید : 6388 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (5)

درمانگاه و کلینیک تخصصی شهر بارسلونای اسپانیا در سال سال ۲۰۱۱ به پایان رسید تا یکی از پیشرفته ترین مراکز تخصصی درمانی کشور اسپانیا برای ارائه خدمات درمانی به مردم راه شهر بارسلونا و شهرهای اطراف آماده ارائه خدمات درمانی گردد.

این درمانگاه و کلینیک در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر و توسط گروهی معماری jfarquitectes طراحی و اجرا گردیده است.

مهمترین عنصر طراحی پروژه داشتن دسترسی و ارتباط آسان و همسو در کل قسمت های ساختمانی و ارائه خدمات بهتر برای و سریعتر می باشد.

قسمت های مختلف این پروژه شامل ۱ داروخانه ، ۸۰ اتاق ، ۷ سویت ، ۱۶ مطب پزشکی تخصصی ، ۶ اتاق عمل ، ۶ اورژانس تخصصی و عمومی و تمامی قسمت هایی که باید یک درمانگاه و کلینیک در خورد داشته باشد را داراست.

برای دریافت کلیه عکس ها و نقشه های این مجموعه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 2081 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (1)

طراحی مجتمع های مسکونی یکی از جذاب ترین و مفید ترین کارهای دوران دانشجویی دانشجویان معماری می باشد.
درس طرح ۵ توجه ویژه ای به مکان های مسکونی و بخصوص مجتمع های مسکونی دارد که درآن دانشجوی معماری کلیه بخش های
طراحی مسکن را با توجه به ضوابط طراحی آن یاد خواهند گرفت.

نقشه های مسکونی - برج - برج مسکونی تجاری - نقشه معماری - نقشه - مسکونی - نقشه ساختمان

با توجه به اینکه اغلب دانشجویان در درس طرح ۵ به مشکلات زیادی از جمله طراحی مجتمع های مسکونی چند واحدی با کاربری های مختلف بر می می خورد امروز تصمیم گرفتم نقشه های کامل یک مجموعه مسکونی ۱۷ طبقه رو که همراه با فضاهای رستوران هستش رو واستون داخل سایت قرار بدم که بتونید دانلود کنید.

kambiz بازدید : 984 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

برای این بار آخرین نسخه سال ۲۰۱۱ میلادی مجله معماریArchitectural Record رو براتون آماده کردم که دانلود کنید.


برای دانلود این مجله به ادامه مطلب مراجعه کنید.

kambiz بازدید : 2025 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

از ۱۹ سال پیش که ضرورت احداث سازه ای نمادین برای تهران مطرح شد، چندین شهردار پایتخت درگیر یک پروژه عظیم ملی شدند. بنای عظیمی طراحی شد که مردم حدود ۱۴ سال، ذره ذره بالا رفتنش را تماشا کردند، کسی از داخل آن خبر نداشت، اصلا کمتر کسی به سازه بلند و شکل‌نگرفته عظیمی که قرار بود از دل زمین تپه های کوی نصر سر بر آسمان بساید، اهمیت می داد. کسی نمی توانست پیش بینی کند که روزگاری هر ایرانی بتواند کلانشهر تهران را با همه متعلقات، زیر پایش حس کند.

اغلب شفت بتنی ۳۱۵ متری‌اش را دیده بودند، اما نمی دانستند که شفت برج های مخابراتی، فقط برای انتقال به سازه راس برج کاربرد دارد و نمی دانستند که صعود به آسمان، از طریق همین شفت استوانه‌ای و با سرعت هفت متر در ثانیه میسر است. امروز، سه سال از تولد برج میلاد تهران می گذرد و دیگر شهروندان به بودن سازه مرتفعی میان منظر شهرشان عادت کرده‌اند.

برج میلاد با ارتفاعی بالغ بر ۴۳۵ متر چهارمین برج بلند دنیا در نوع خود محسوب می‌شود و شمال ۵ بخش پی‌، ساختمان پای برج (لابی)، شفت، دکل مخابراتی و تلویزیونی می‌باشد.

 

برای دانلود کامل این مجموعه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تبلیغات


 

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    لینک دوستان
  • آیشیک
  • فري گيت
  • فري گيت
  • سیستم افزایش بازدید 1100011
  • محبوبترین پورتال معماری
  • آپ
  • ورزشی ها+منچستریها
  • دانلود فايل هاي كمياب
  • افزایش بازدید
  • خرید ساعت ck
  • خرید عینک ویفری
  • توپول موزیک
  • از پلان تا فلان
  • سریع ترین جستجوگر فارسی
  • مرکز تخصصی نقشه برداری
  • دانلود معماری و عمران آرشا
  • معمار سبز
  • خرید
  • خرید مهره مار
  • عینک آفتابی 2012 DG Vision
  • دانلود هر چی بخوای
  • معماری دانلود
  • افزایش بازدید - افزایش پیج رنک
  • رسانه فرهنگی طبس موزیک
  • REZA R.P
  • بروزترین سایت اینترنت
  • دانلود فیلم کم حجم
  • کشتی کج2012
  • **به روزترین سایت دانلود فیلم وسریال**
  • نیو موزیک 75
  • ★★★آموزش کسب درامد از اینترنت★★★"
  • **طراحي دكوراسيون لوكس**
  • "بهترين ها"
  • ๑۩۞۩๑اتاق خلوت دختران๑۩۞۩๑
  • سایت رسمی فارسی secret circle
  • دانلود جدید ترین فیلم ها و اهنگ های جهان
  • کد موزیک
  • به روز ترین مرجع تفریحی نرم افزاری
  • دانلود/عکس/موزیک/فیلم/نرم افزار
  • ♥♥ MASIS پاتوق تفریحی♥♥
  • بیکران
  • دانلود جدیدترین برنامه های جاوا
  • کسب ودرآمد اینترنتی
  • اورژانس کامپیوتر
  • :••●تهران دانلود●••
  • (**themasal2012**) ..دانلودفیلم,موزیک,بازی,نرم افزار, عکس,sms و...
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    بازدید کننده گرامی نظر شما درباره وب سایت چیست؟
    لیست پروژه ها
    معماری در گوگل پلاس
    آمار سایت
  • کل مطالب : 166
  • کل نظرات : 109
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 7187
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 184
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 608
  • بازدید ماه : 608
  • بازدید سال : 30,584
  • بازدید کلی : 1,961,375
  • کدهای اختصاصی
    تبلیغات ايران امير
    باشگاه بازاریابان ایرانی
    کلیک کنید!!!
    پی کو باکس
    مریتاباکس
    باکس 24